Mau’izhatul Mukminin Bimbingan Mu’minin Jilid 1 & 2

Mau’izhatul Mukminin Bimbingan Mu’minin Jilid 1 & 2

Price:

Buku karangan ulama ulung Hujjatul Islam Imam Al-Ghazali, adalah satu-satunya khazanah ilmu yang menjadi rujukan kepada seluruh umat Islam khususnya di dalam mempertingkatkan diri sebagai hamba di sisi Allah SWT. Lantaran itulah buku ini memberi panduan asas bagi mencapai kesempurnaan insan di dalam berbagai lapangan kehidupan.

Dasar-dasar yang dibincangkan di dalam buku ini, diantaranya iala Persoalan Sembahyang, Puasa, Zakat dan Mengerjakan Haji. Selain daripada itu, ianya turut memberikan panduan kepada umat Islam di dalam urusan perkahwinan, pergaulan suami isteri, pendidikan untuk anak-anak juga membicarakan soal kemasyarakatan, persaudaraan, perniagaan dan hal yang berkaitan masalah umum.

Karya ulama ulung ini sesungguhgnya dapat memberi suatu inspirasi, suatu dorongan kepada setiap individu Muslimin mempertingkatkan ilmu dan amalan agar ia diterima Allah SWT sebagai amal soleh. Sebab itu buku ini diberi tajuk Bimbingan Mu'minin agar mudah dipergunakan oleh semua peringkat masyarakat dalam usaha mencari redha Allah SWT.

Tajuk: Mau’izhatul Mukminin Bimbingan Mu’minin Jilid 1 & 2
ISBN: 9789836101136
Penerbit: Klang Book Centre
Penulis: Imam Al-Ghazali
Penyusun: Asy Syaikh Muhammad Jamaluddin Alqasimi Addimasyqi
Muka Surat: 1094
Halaman: hitam putih
Format: Hardcover
Berat (kg): 1.35
Dimensi (inch): 6" x 8"
Availability: In Stock
price/RM38.90

0 Reviews