Betapa banyak kesempatan yang ada di depan mata, menunggu kita untuk menggapainya. Namun sedikit pun kita tidak memandang atau memerhatikannya. Pasanglah niat untuk menyambut kesempatan itu sebagaimana kata orang bijak:

"Ketika seseorang bertekad dengan penuh keikhlasan, maka semesta alam akan turut mendoakan.”

Kesempatan yang terbuang terasa amat menyedihkan. Ketika satu kesempatan terlepas, maka ia tidak akan kembali. Kehidupan selalu menagalami pasang surut. Barang siapa yang memanfaatkan kesempatan ketika pasang, maka ia akan mencapai tujuan yang diinginkannya. Adapun orang-orang yang mensia-siakan kesempatan, maka ia akan hidup dalam kesengsaraan dan merana.

Oleh itu kita harus memanfaatkan kesempatan yang ada, sebagaimana kata Ali bin Abi Thalib bahawa mensia-siakan kesempatan adalah perkara yang menyedihkan. Kehidupan manusia penuh dengan kesempatan baik yang membawa kepada kebahagiaan dan kesenangan. Setiap minit yang kita lewati memberikan kesempatan baru, sehingga kita harus menitikberatkan, waspada dan berani mengambil kesempatan yang ada. Orang yang sering mensia-siakannya hanya mampu menggigit jari, menyesali kesempatan yang terlepas tanpa mampu memanfaatkannya.

Buku ini sangat bermanfaat untuk semua pembaca yang menyedari bahawa betapa pentingnya masa kepada manusia.

Tajuk: Lakukannya Sekarang!
ISBN: 9789673713332
Penerbit: Synergy Media
Penulis: Majid Ramadhan
Muka Surat: 208
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.2
Dimensi (inch): 6" x 9"
Availability: In Stock
price/RM18.90

0 Reviews