Panduan Ibadah Bermusafir Solat Jama' & Qasar

Panduan Ibadah Bermusafir Solat Jama' & Qasar

Price:

Kehidupan manusia di atas bumi ini selalu bergerak melakukan perjalanan atau bermusafir untuk menghasilkan kebaikan. Kadangkala berpergian yang dilakukan itu mengandungi berbagai keperluan seperti menuntu ilmu pengetahuan, menunaikan ibadah Haji dan Umrah, berziarah, mencari rezeki ataupon keperluan perlancongan. Melakukan perjalanan untuk mencari redha Allah merupakan kebajikan yang mengandungi hikmah dan manfaat yang besar sehingga menambah kecintaan antara masyarakat dan ketaan kepada-Nya.

Mengadakan perjalanan jauh sentiasa dilakukan setiap individu. Agar setiap perjalanan yang dilakukan diberkati, hendaklah disempurnakan dengan melakukan ibadah sesuai dengan yang diamalkan oleh Rasulullah s.a.w. Ramai dikalangan kita tidak mengetahui secara terperinci tentang kemudahan yang Allah berikan kepada orang yang sedang melakukan perjalanan. Menjama' dan mengqasar solat ketika bermusafir merupakan nikmat dan anugerah yang mesti disyukuri, namun untuk mengamalkannya perlulah pengetahuan berkaitan dengannya.

Semoga buku ini memberikan panduan dalam mengerjakan ibadah dan amalan ketika sedang melakukan perjalanan jauh atau bermusafir, sehingga memperoleh rahmat dan dapat kembali dengan selamat dan memperoleh keredhaan Allah.

Tajuk: Panduan Ibadah Bermusafir Solat Jama' & Qasar
ISBN: 9789830988863
Penerbit: Pustaka Ilmi
Penulis: Muhammad Isa Selamat
Muka Surat: 000
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.175
Dimensi (inch): 5.5" x 8.5"
Availability: In Stock
price/RM10.90

0 Reviews