Kewajipan Menguasai Enam Jenis Fiqh

Kewajipan Menguasai Enam Jenis Fiqh

Price:

Kedatangan alaf baru, turut membawa bersamanya seribu satu macam cabaran dan karenah ynag perlu dihadapi oleh genersai manusia yang hidup di alaf ini.Pendakwah Islam juga tidak dapat mengelakkan diri dari berdepan dengan cabaran baru yang muncul di alaf ini. Sehubungan dengan itu, mereka memerlukan kepada persediaan yang lengkap baik dari segi mental, fizikal dan juga spiritual. Selain dari ketiga-tiga aspek ini, aspek intelektual juga perlu ditekankan oleh mereka.

Antara perkara yang boleh meningkatkan lagi aspek keintelektualan mereka ialah menguasai enam jenis fiqh yang dibincangkan di dalam buku ini. Keenam jenis fiqh yang dimuatkan di dalam buku ini, adalah merupakan kajian yang dilakukan oleh seorang pendakwah terkenal masa ini iaitu Professor Doktor Yusuf al-Qardawi, malah melibatkan pengalaman beliau yang begitu lama di dalam dunia dakwah. Tanpa penguasaan kepada enam jenis fiqh ini, sukar bagi pendakwah di zaman ini untuk menguasai masyarakat dan mendekatkan mereka kepada Islam dan ajarannya yang maha suci.

Pendakwah yang baik bukan sahaja pendakwah yang dapat menguasai ilmu-ilmu yang termaktub di dalam buku-buku fiqh ,bahkan juga mengetahui peristiwa yang berlaku di dalam persekitarannya dan seterusnya dapat berinteraksi dengan persekitaran itu dengan cara yang sewajarnya. Dengan ini hukumannya ke atas realiti yang berlaku, tidak akan meleset sama sekali. Sehubungan dengan itu, buku ini amat penting kepada para pendakwah di masa ini dan penting bagi mereka memilikinya.

Tajuk: Kewajipan Menguasai Enam Jenis Fiqh
ISBN: 9831702107
Penerbit: Perniagaan Jahabersa
Penulis: Mustafa Malaikah
Tahun Terbitan:
Muka Surat: 340
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.2
Dimensi (inch): 6'' x 9''
price/RM21.90

0 Reviews