Taqarrub Mendekatkan Diri Kepada Allah S.W.T

Taqarrub Mendekatkan Diri Kepada Allah S.W.T

Price:
"Wahai orang yang berselimut (Muhammad), bangunlah (untuk bersembahyang) di malam hari, kecuali sedikit (daripadanya), (iaitu) seperdua atau kurangilah dari seperdua itu sedikit atau lebih dari seperdua itu. Dan bacalah al-Quran itu dengan perlahan-lahan. Sesungguhnya, Kami akan menurunkan kepadamu perkataan yang berat. Sesungguhnya, bangun di waktu malam memang sesuai untuk khusyuk dan bacaan di waktu itu lebih berkesan. Sesungguhnya, pada siang hari kamu mempunyai urusan yang banyak. Sebutlah nama tuhanmu dan beribadatlah kepadaNya dengan tekun. Dialah tuhanmu disebelah timur dan barat, tiada tuhan melainkan Dia sebagai pelindung. (al-Muzammil 1-9)"

Buku ini adalah satu dari berbagai tajuk yang pernah diterbitkan khusus dalam hal yang berkaitan dengan mendekatkan diri kepada Allah s.w.t. Di dalamnya dicatatkan beberapa panduan yang bermanfaat bagi seorang mukmin yang ingin mendekatkan diri kepada tuhannya, Allah s.w.t.

Sesungguhnya Allah memerintahkan para hambaNya agar bersegera melakukan kebaikan dan bertaubat kepadaNya. Diharapkan agar Allah memberikan kefahaman kepada sidang pembaca melalui buku ini, InsyaAllah.
Tajuk: Taqarrub Mendekatkan Diri Kepada Allah S.W.T
ISBN: 9789830991948
Penerbit: Al-Hidayah
Penulis: Asy-Syeikh Ahmad Ridha
Muka Surat: 427
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.4
Dimensi (inch): 5.5" x 8.5"
Availability: Sold Out
price/RM20.90

0 Reviews