Marketing Cara Rasulallah S.A.W

Marketing Cara Rasulallah S.A.W

Price:

Pemasaran dalam perniagaan adalah sebuah konsep yang dimunculkan untuk menghasilkan penjualan atau lebih jauh diharapkan dapat mendatangkan keuntungan. Perniagaan adalah praktik muamalah. Oleh itu, Islam amat menjunjung nilai-nilai etika bukannya hanya sekadar mendapatkan keuntungan sepertimana yang ditunjukkan oleh Rasulullah SAW dalam berniaga.

Di dalam dunia usahawan sangat memerlukan kejujuran. Dan kejujuran tersebut tidak akan terus-menerus terpelihara kecuali dengan hadirnya perasaan diawasi oleh Allah SWT. Sebelum diangkat menjadi Rasul, baginda diakui sebagai al-amin (yang boleh dipercayai). Oleh itu, pemasarannya mencapai kejayaan yang hakiki sehingga mendukung tersebarnya risalah baginda. Perniagaan bukanlah tujuan akhir, tetapi merupakan 9 dari 10 pintu rezeki. Perniagaan yang baik adalah bertujuan untuk mendapat kejayaan di hari akhirat kelak.

Nabi Muhammad SAW sudah menciptakan nama sebelum menjadi seorang Nabi. Baginda adalah seorang yang berakhlak mulia, jujur dan dipercayai. Buku ini akan membuka secara luas mengenai strategi perniagaan yang dijalankan oleh Nabi Muhammad SAW sehingga baginda menjadi seorang peniaga yang berjaya. Buku marketing cara Rasulullah SAW ini perlu dibaca oleh semua kalangan terutama yang menjiwai dunia perniagaan.

Ayuh, dapatkan segera buku ini bagi mengetahui dengan lebih lanjut mengenai marketing cara Rasulullah SAW.

Tajuk: Marketing Cara Rasulallah S.A.W
ISBN: 9789673713271
Penerbit: Synergy Media
Penulis: Thorik Gunara
Muka Surat: 000
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.28
Dimensi (inch): 5.5" x 9"
Availability: In Stock
price/RM20.90

0 Reviews