Teks Pengajian Islam - Huraian Hadis-Hadis Hukum Jilid 1

Teks Pengajian Islam - Huraian Hadis-Hadis Hukum Jilid 1

Price:

Buku Huraian Hadis-Hadis Hukum 1 ini sesuai sebagai rujukan penuntut dalam bidang Syariah serta pengajian hadis. Setiap tajuk diolah berdasarkan gaya bahasa yang mudah difahami dengan bersandarkan fakt-fakta, nas-nas dan pendapat ulama berbagai mazhab. Semua ini membuka ruang dan peluang kepada penuntut ilmu dan masyarakat umum supaya lebih terbuka serta berminat untuk membuat kajian demi meningkatkan taraf akademik mereka

Kandungan buku ini meliputi skop perbahasan dalam bidang pendidikan, sakhsiyah, kemasyarakatan, keluarga, ekonomi, jenayah, kepimpinan dan jihad. Apa yang menarik juga ialah penulis mendedahkan kepada pelajar dan masyarakat sebab-sebab wurud hadis yang berkaitan. Di mana perkara ini agak asing bagi sesetengah masyarakat, sedangkan hakikatnya ia bukanlah ilmu baru malahan amat penting dalam menafsirkan al-Quran dan juga hadis itu sendiri.

Buku yang ini disusun berdasarkan sistem pendidikan terkini dengan olahan bahasa yang mudah difahami. Antara lain disertakan pendapat-pendapat para ulama beserta hujah dan dalil nas.

Buku yang agak besar ini diolah dan diulas khas sebagai rujukan utama pelajar-pelajar dalam bidang pengajian Syariah, khasnya berkaitan dengan hadits-hadits hukum yang masih kurang sumber rujukannya. InsyaAllah buku ini berfaedah untuk pelajar dan masyarakat umum.

Tajuk: Teks Pengajian Islam - Huraian Hadis-Hadis Hukum Jilid 1
ISBN: 9789679753660
Penerbit: Pustaka Salam
Penulis: Dr. Abdul Latif Muda
Muka Surat: 482
Halaman: hitam putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.53
Dimensi (inch): 5.5" x 8.5"
Availability: Sold Out
price/RM27.90

0 Reviews