Kesalahan-Kesalahan Yang Lazim Berlaku Dalam Masjid

Kesalahan-Kesalahan Yang Lazim Berlaku Dalam Masjid

Price:

"Bahagian negeri yang paling Allah cintai adalah masjid-masjidnya dan bahagian negeri yang paling Allah benci adalah pasar-pasarnya." 

~Hadis Riwayat Muslim.

"Sesungguhnya yang memakmurkan masjid-masjid Allah hanyalah orang yang hanya beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta (tetap) mendirikan solat, menunaikan zakat dan tidak takut (kepada sesiapa pun) kecuali Allah. Maka merekalah orang yang diharapkan termasuk golongan orang yang mendapat petunjuk." ~ (Al-Taubah : 18)

Seperti yang dijelaskan didalam hadis dan ayat Al-Quran tersebut masjid adalah rumah Allah dan tempat yang paling dicintaiNya. Dan mereka yang memakmurkan masjid adalah orang yang beriman dan mendapat petunjuk daripadaNya. Sejajar dengan taraf dan kedudukan masjid ini, ada etika dan adab yang mesti kita ikuti dan amal ketika berada di dalam kawasan rumah Allah ini. Namun kadang-kadang kita terlepas pandang atau memandang remeh hal ini. Sikap ini sepatutnya tidak boleh dianggap mudah dan perlu diperbetulkan dan dipertahankan oleh semua umat Islam. Lebih-lebih dalam masyarakat yang berbilang kaum, bangsa dan agama.

Amalan berpesan-pesan dan ingat-mengingati amat digalakan di dalam Islam.Semoga kehadiran buku ini dapat memberi pesanan dan ingatan yang boleh kita amalkan dan kongsikan bersama saudara-saudara kita.

ILMU penyuluh hidup,AMAL bekalan perjalanan & AKHLAK hiasan jiwa & peribadi menuju destinasi AKHIRAT yang sudah pasti.

Tajuk:Kesalahan-Kesalahan Yang Lazim Berlaku Dalam Masjid
ISBN:9789675274893
Penerbit:Al-Hidayah
Penulis:Syeikh Wahid Abdussalam Bali
Muka Surat:100+
Halaman:hitam putih
Format:Paperback
Berat (kg):0.12
Dimensi (inch):5" x 7.5"
Availability: In Stock
price/RM8.90

0 Reviews